onsdag, juni 18, 2014

Hälsosamt

Mötet med den gladlynta kvinnan på samordningsorganet var trevligt. Vi gick igenom den information hon fått om mig från andra instanser på min resa. Mycket prat om min skolgång av någon anledning.

Hon gör bara en kartläggning för att se om de anser att jag är rätt för dem. Om jag är det vet jag inte vad det innebär och om jag inte är det är det bara tillbaka till FK.  

Men innan vi skiljdes åt fick jag en liten broschyr om ett program hon tyckte kanske var något för mig. HälsoSam, ett program för att få långtidsarbetslösa att börja röra på sig.

När jag visade broschyren för Drasuten var hans reaktion "om jag fick en sån här i handen skulle jag tolka det som de tycker att jag är överviktig". Jag hade faktiskt inte ens tänkt på det. Bara att det kändes som lite konstigt att gå ett program och promenera. Men vi får se, jag kanske inte ens blir antagen, då är det bara smärtrehab och det är inte så bara.

Inga kommentarer: