måndag, juni 23, 2014

Hur man bäst gör sin fru ledsen del femtioelva

Drasuten har många goda kvalitéer men ibland är han väldig okänslig.

Fr kaos skulle på idrottsläger den här veckan och det var alltså första dagen. Ingenting har gått bra. Från att hitta kläderna till att hitta kompisen som skulle gå på samma läger, problemet var att hon var anmäld till ett annat läger. Stress och panike (inte hos mig men andra) vilket gjorde att jag varit uppe i varv i två timmar på ett inte positivt sätt.

När jag sladdar hem för att äta frukost (hann inte innan vi stressade iväg) innan jag åker vidare för att köpa in veckans mat. Ringer, dum som jag är maken, för att berätta (läs beklaga mig och skratta lite åt klantiga typer) men maken tycker bara det är jobbigt.

Han tycker att jag bara har jobbiga saker att berätta och då blir han också sänkt så ett "Tack för att du delar med dig" sänkte mig ännu mer. Blev förbannad/ledsen och bad om ursäkt för att jag berättar saker. Får tillbska, "men det är ju bara tråkigheter, aldrig något roligt". Men förlåt då. Att mitt liv inte består av lottovinster, miljonarv och andra trevligheter utan mest av klantskallar, idioter och ex.

Men nu ska jag försöka att inte berätta något, allt gör honom sänkt och så kan vi inte ha det.

Får ringa jourhavande medmänniska när jag behöver prata av mig. 

(Lupa vet att du alltid finns där, men ibland vill man ju inte störa sina vänner och då borde ju den som man lovat en massa skitsaker tyckas vara det naturliga valet. Men inte då) 

Så undertecknad ska göra sitt arbete, handla, vara tyst och bara berätta roliga saker (som inte händer så det blir väl till att vara tyst). Nu dags att komponera veckomenyn.

Jag heter tant RichRdason och ja änt bitter ...

1 kommentar:

LupaVarg sa...

Jag trodde det var vännerna man ringde och beklagade sig för? Inte är det släkten eller nörmaste familjen iaf. De lyssna inte och vill inte förstå. :-(
Nästa gång ringer du Luppen och ber en stilla bön om att hon laddat eller åtminstone kan hitta sitt headset. :-P
*pussar*