måndag, juni 16, 2014

Jomensatte ...

Det där med att inte stressa. 

Mötena är inte på en timme som jag trodde utan nittio minuter. Tur jag hade Los vovvos med mig, hade aldrig hunnit annars. 

Mer prat och lite titta gammal häst i munnen. Sjukgymnasten misstänker att jag även har hypermobilitetssyndrom. Det vill säga, jag är överrörlig. Det har jag varit hela mitt liv och det verkar inte bättre än att jag överfört det till fr kaos också. 

Nåväl, molnen valde att hörsamma min bön lagom till promenaden så jag blev så där lagom blöt. Vovvarna fick en promenad i alla fall och sedan mat. Därefter jagade undertecknad efter ett ställe att köpa lite lunch innan nästa möte. Men tyvärr funkar inte den delen av min hjärna som ska fatta beslut speciellt bra så jag kom ut med en liten päronmer och en fransk nougat istället för en korv med bröd. Självklart var det en korv med bröd jag ville ha men just då verkade det så mycket jobbigare att be om det istället för att bara ta godis när jag ändå stod och väntade. När ska jag bli stor och börja fatta vettiga beslut?!


2 kommentarer:

LupaVarg sa...

Jag sitter just nu och tuggar på ett mellanmål bestående av en chokladkaka. Mycket nyttigt för en diabetiker, eller hur? :-P

Angående vovvarna tycker jag att du ska komma ihåg att jag och pälsbollarna är lediga. Vi kan ta hand om los vovvos om passningen blir lite problematisk. Pendeln går ju ut i obyggden och än så länge har vi faktiskt ett hus där. :-D 520

Undertecknad sa...

Gulle dig! Som tur är kommer Maken vara ledig och kan ta los vovvos om det krisar. Det var just den dagen när han var på resande for och de bokade in två möten samtidigt.

Men tack ändå för att du är världens bästa! Så glad att jag får säga att du är min vän!