måndag, juni 16, 2014

Stressfri my ass

Meningen är att undertecknad ska leva ett stressfritt och harmoniskt liv. Tanken är tilltalande men hur fanken gör man?

Idag ska jag träffa sjukgymnast OCH arbetsterapeut med några timmars mellanrum. Första mötet är halv tio och andra halv ett. Antagligen är varje möte ca en timme. Jag har tjugo minuters bilresa hem. Jag har två jyckar som ska ha promenad och lunch. 

Maken är på vift och kan inte bistå. Alltså har jag tokignorerat varje tanke på hur jag ska göra. Vilket fick till följd att jag blev superstressad i morse när ändarna skulle knytas ihop. Inte ens i skrivandes stund vet jag med bestämdhet hur det blir. Loa vovvos sitter i bilen och jag bönar och ber till högre makter att molnen som låg i horisonten döljer solen. Med min tur kommer molnen hörsamma min bön och dessutom ge mig en liten extra bonus och släppa ifrån sig regn eftersom rutorna är neddragna. Men men hellre lite blött i bilen. Bakluckan är också öppen så jag oroar mig inte så mycket för värmen under första timmen. 

Antingen sladdar jag hem, går en snabb promis och ger dem lunch. Sen får de vara hemma under nästa pass. Eller så tar vi en promenad här efter första mötet, de får lunch och sen blir de kvar i bilen. Som jag vid stark sol får flytta till garaget en bit från sjukhuset (hann inte dit nu). 

Det kommer lösa sig. På ett eller annat sätt. Ändå har jag ont i magen av den inre stressen jag drar på mig själv. 

Måste lära mig att bli mer relaxad och go-with-the-flowig. Men den tanken stressar mig också. 

Nåja, nu sitter jag här och kan inte annat än se var jag som händer. Ska bli kul

Inga kommentarer: