söndag, juli 27, 2014

Bakugn

Abstinens och värmebölja går inte så värst bra ihop.

Inte nog med att den inre termostaten höjs till olidliga grader, utom- och inomhus temperaturen når nya fantastiska höjder.

Igår återupptäckte jag min vetekudde. Ibland får även en smält hjärna en bra idé. In med kudden i frysen i trettio minuter, EURIKA! Det blev genast lite lättare att somna.

Apropå hjärnor. Eftersom vädergudarna bestämde sig för att använda vilodagen till att gräla och pissa på oss tog Drasuten och undertecknad oss en filmdag. Det vill säga en dag då vi sitter i soffan och plöjer igenom filmer vi sett eller filmer vi inte sett. Idag var det dags för den andra kategorin. Vi gav oss i kast med serien "The walking dead". En helt hjärnlös serie om du frågar mig. Och jag misstänker stark att man måste vara en hjärnslö tonåsaurius för att tycka att this is the shit man. Själv sitter jag mest och undrar varför i helskotta de hela tiden väljer det mest hjärndöda alternativet. Bara vetskapen att de har lyckats klämma ut åtminstone fem säsonger ger mig mer rysningar än tanken på själva zombieakopalypsen. Men det känns bra att veta att vår hjälte, trots no prain and all hart kommer att överleva. 

Vi har än så länge bara tagit oss igenom halva första säsongen. Tur vi ska ha gäster i morn så vi kan fokusera på något annat.

Inga kommentarer: