onsdag, juli 30, 2014

Omvägar

För en dryg månad sedan bestämde sig Drasuten för att han kunde tänka sig prova sådana där MBT-skor. Alltså sånna där med en "kudde" under foten som gör att man ska få en mer naturlig gång, vilket ska göra under för knän, rygg och höfter. Eftersom Drasuten känner av just dessa dela pga sin psoriasisartrit bestämde han sig efter en provkörning på sportaffären.

Men nu är ju just denna typ av sko rätt dyra så nätet dammsögs efter bästa pris. En site som såg seriös ut hade oerhört bra priser. Dock endast i USD, men inget problem för även med frakten så skulle  priset hamna långt under de som fanns på svenska sidor. Drasuten tog fram kortet och undertecknad shoppade loss. Fegade dock ur själv så endast ett par skor beställdes.

Efte ordern var lagd fick jag ett mejl som tackade mig för att jag valt att registrera mig hos dem. Jag kunde nu logga in mig på deras hemsida och kolla status på min order.

Eller så var i alla fall tanken.

I snart en månad har jag loggat in men möts av samma besked. Att betalningen var ok och ordern var "pendling". Eftersom Drasuten började bli lite svettig och undrade om han blivit lurad skickade jag ett mejl och undrade vad som hände. Inget svar. Tvärtom, fick reda på att mejlet studsade. Provade då att skicka från deras hemsida. Inget resultat. 

Drasuten bad nu att få alla uppgifter så att han kunde jaga lite, men i min abstinens har jag liksom förträngt det och dagarna har passerat.

Igår fick jag en avi om att jag hade saker att hämta på utlämningsstället. Fattade ingenting. Jag har ju inte beställt något. På grund av medicinmissen igår kom jag aldrig iväg. Men idag skulle vi ut och shoppa lite så då passade jag på att hämta ut vad det nu än kunde vara.

Döm om min förvåning när jag fick ett par skor inslagna i väldigt mycket tejp. Nästan bara tejp faktiskt.

Det var Drasutens nya skor!

Som självklart var för små. Han funderar på att gör sandaler av dem för att skicka tillbaka dem till Shanghai känns inte riktigt som ett alternativ. Speciellt inte som det kom ett litet följebrev i tejppaketet där det stod att de försökt få tag i mig upprepade gånger för att meddela mig att just det jag beställt inte fanns i lager. Men serviceminded som de anser sig vara, så skickade de ett par andra istället. Hade kunnat bli bra. Men ett par sandaler kanske blir bra.

Men skorna kom. Får man väl vara tacksam för.

Inga kommentarer: