onsdag, juli 30, 2014

Teknikens under

Just nu, i skrivandes stund, finns det tre, just det, TRE, skrivare i huset. Nåja nästan, en ligger i bilen utanför. Men ändå. 

Av något outgrundlig anledning fungerar dock bara en (förhoppningsvis) de andra vill gärna scanna men inte skriva ut. Alla toner finns och enligt självtesterna funkar allt. Men de vill absolut inte skriva ut.  En skriver ut hälften av texten, och då menar jag inte hälften av sidan utan hälften av raden. Så du ser överdelen på bokstäverna på vissa rader och nederdelen av vissa rader. Kräver rätt mycket av läsaren.

Den andra, skriver inte ut något alls. 

Så idag bestämde jag mig för att gräva djupt i plånboken och fixa en ny. Så nu väntar den på att bli inkopplad. Jag hoppas det är en ny skrivare jag behöver, för min plånbok är inte tillräckligt djup för att köpa en ny dator.

Inga kommentarer: