fredag, augusti 22, 2014

Språkförbistringar

Utan att vara alltför elak kan jag säga att fr kaos fader tillhör kategorin idiot.

Det är ofta hans handlande och hans kommentarer får mig att önska att det var lagligt med vissa typer av barmhärtighetsmord. Men eftersom det inte är det fortsätter jag att bita mig hårt i läppen, sucka djupt och svära osande eder högt så hela kvarteret hör tyst för mig själv .


Oftast blir jag bara arg men i somras hände en "rolig" incident.

Fadern har fr kaos i tre veckor, andra veckan ringer han till mig och är väldigt upprörd. Klockan är rung nio på kvällen, så mitt adrenalinpåslag ökade rejält när jag såg att det var han som ringde. Därför blev det väldigt platt fall när samtalets inriktning blev klar för mig.



Fadern: "den här musiken som vår dotter lyssnar på? Tycker du att det är ok?"


Undertecknad: "... Vaddå för musik" är lite ofokuserad eftersom det är sent och jag gjort mig mentalt beredd på att åka till sjukhus där min sjuka/döende dotter vårdas.


Fadern: ".... ja jag tycker verkligen INTE att det är bra att hon lyssnat på sånt här ...!"


Undertecknad: "Och med sånt här menar du...?


Fadérn: "ja sån här musik ..." Börjar nu säga en massas ord i för honom rytmisk takt, vilket inte hjälper ett dugg. "Där de snackar om poka poka och sån"


Undertecknad: "ja nu vet jag inte vad du menar för musik direkt men här har det inte varit något konstigt.


Fadern: "jag tycker i alla fall att det är fel och nu har jag sagt åt henne att hon inte får lyssna på sånt. Hon är arg men det får hon vara, jag tycker inte att det är bara att hon lyssnar på saker hon inte förstår innebörden av"


Undertecknad: "okej men jag tycker nog att du gör en höna av en fjäder, ungen älskade 'Alla som inte dansar är våldtäktsmän' när hon var i ettårsåldern så big deal."


Fadern: "jaha men jag tycker att det är fel ..." fadern inte helt nöjd med att inte fått med mig på upprördhets- och moraltåget.



Här avslutas samtalet och undertecknad tänkte inte så mycket på det.



När fr kaos kom tillbaka berättade hon vilken låt fadern förbjudit henne att lyssna på. Jag skrattade så jag kiknade. Snacka om att inte förstå innebörden.


Vad det var hon lyssnade på?!!!


Poka mig!


Själv tycker jag att den är jättesöt. Fr kaos tycker han är jättesöt. Vi diggar hans dansstil. Men tydligen, enligt fadern är detta något hemskt.



1 kommentar:

LupaVarg sa...

Det kanske var bra att pappa inte lyssnade på Sommarlov, för där skulle det göras någon illa. :-P

Annars var dansstilen guld. :-D