torsdag, september 25, 2014

Murphy you suck

Det är inte min dag idag. 

Först regnar det som satan på morgonpromenaden. Sen kommer jag hem och får reda på att rövare fyra tagit min matlåda. Och att han inte vill ha de frysta matlådorna utan färska. 

Får iväg fröken kaos till skolan där de ska ha orientering. I skogen i Wooden. Så hon ska få gå hem själv. Blir förstås strul med lappen som jag skickade med så stressad fröken ringer för att kontrollera det vi redan pratat om. 

Sen ringer min inte helt nyktra mor och babblar vilket resulterar i att vi blir osams. 

Stressar iväg till antismärtcirkeln. Är fäsonly sen men hittar parkering utan problem. Bara för att mötas av strul vid parkeringsautomaterna. En av tre fungerar. Grattis. 

Nu är jag ännu senare och tar det därför lugnt. 

Sladdar in i cirkel och blir ännu mer irriterad. Vår kursledare för dagen, arbetsterapeuten, gör mig galen. I pausen får vi inte prata och skämta. Utan vi ska ta oss tid att bara vara. Skit påre ...

Inga kommentarer: