fredag, februari 06, 2015

Glömsk

Igår fick jag så tid att sätta mig ner och göra ADHD-tester som dr Barsk skickade med mig. Jag fick även med en liten berättelser om hur mItt liv sett ut. Så nu är det bara att vänta .

Även nagelklippen är inlämnade till labbet och nu är det bara att vänta.

Sen kom jag självklart på flera andra saker jag hade velat ta upp med honom.

Min köldskörtel. Ville göra en mer ingående undersökning av den för att kolla hur det står till med den.

Mina svårigheter att svälja. Sjögrens syndrom. En liten trevlig sjukdom man kan drabbas av och jag har många rätt när man prickar av mot checklistan. 

Mina magproblem. Sist jag försökte få en läkare att göra något sa han bara att det bar IBS. För det har många och symtomen stämde. Men alla mina besvär kan inte förklaras med IBS. Men som vanligt är det enklare att kategorisera än att faktiskt utreda.

Det är inte så att jag hoppas att jag har några fler sjukdomar. Saken är den att jag vill lära känna min kropp. Den är i dagsläget främmande för mig och nu vill jag veta med vilka jag måste samsas de kommande åren. För att på så sätt kunna få ut så mycket som möjligt av livet.

Det gäller bara att få dr Barsk med på tåget. 

Inga kommentarer: