fredag, februari 06, 2015

Mr Murpy

Han har helt klart jättekul just nu.

Vi, de drabbade, lite mindre.

Föregående inlägg gick inte iväg som tänkt, på onsdagen, utan igår torsdag. Fr kaos var alltså hemma i onsdags och var var feberfri så på torsdagen gick hon i skolan.

Bilen fick komma hem idag, läs fredag, och eftersom jag har den bästaste (men gnälligaste) maken man kan tänka sig betalade han kalaset, som inte blev så dyrt eftersom de bara gjorde en felsökning och inte hittade något som var knas. Skönt. Men snart dags för service och då kommer det kosta.

Bilen jag använt under Kexets frånvaro var lille skutt, en bil som vi återtagit från svärmor. Hon kunde tyvärr inte sluta dricka OCH köra bil så nu får hon åka kommunalt. Tanten är inte bara alkoholist utan även dement pga av massiv stroke som drabbade henne för några år sedan. Det innebär att hon inte riktigt sköter om sin personliga hygien. Och antingen har hon grava inkontinensproblem eller så är hon bara fylleäcklig och kissar ner sig. Resultatet är i alla fall det samma. Allt runt omkring henne stinker piss. En stor fläck pryder förarsätet och doften som slår emot en när man öppnar dörren är obeskrivligt obehaglig.  Drasuten hade sagt att den inte alls luktade men när jag efter två dagars färd i lille skutt ställde honom mot väggen erkände han att den doftade något lite av kiss kanske. Men han hade tänkt tvätta ur den innan jag skulle köra den. Men hann inte. Tack för den.

Sen vänta jag med spänning på att rikspucko nummer ett fadern ska höra av sig. För någon vecka sedan ringde han och frågade om vi hade några planer för sportlovet. Om inte så funderade han på att ta med sig fr kaos och åka skidor. Kul sa undertecknad. Men sen tillägger karlfan att det inte är bestämt och han återkommer i ärendet. Vilket gör att vi inte kan planera något. Vi vet inte om vi är barnfria och om vi är det när och hur länge. Blir evinnerligt trött på hans svårigheter att bestämma saker. Jämt är det, "jag återkommer" vilket innebär att jag får besked om jag har tur dagen innan men oftas samma dag som vad det nu än är vi har pratat om ska inträffa.

Eftersom fr kaos bor hos oss på heltid får Drasuten och undertecknad inte många tillfällen att göra saker. För oss. Vuxensaker eller bara något där han och jag umgås utanför hemmet. Därför brukar vi första hitta på något de gånger fadern tar henne lite extra. Men som sagt var att planera något funkar så där.

Vet att man inte kan ändra på någon annan utan bara på sig själv och hur man tacklar sagde annan person. Men vore det inte skönt om någon annan också kunde börja inse saker från sitt håll. Skulle bli såååå mycket smidigare. Just salong.

Inga kommentarer: