onsdag, juli 01, 2015

I-landsproblem deluxe



Ska inte säga att jag aldrig unnar mig något. Det vore att ljuga. Någon skulle kanske till och med säga att undertecknad unnar sig lite för mycket. Men som hypokondrisk klimakteriekossa har man en något begränsad budget så det blir vissa beskärningar i lyxtillvaron. Men en av de saker jag vägrar sluta med är att förstärka naglarna. Har väldigt svaga naglar, som gärna går av någonstans under nagelkanten och det utan större yttre påverkan. Så för tre år sedan tog jag mig råd och förlängde, sedan dess är jag fast.

I vanliga fall gör jag om dem var fjärde vecka, utväxten. Men på grund av vår lilla tripp till Skara sommarland förra veckan fick jag boka om och det gör jag aldrig om igen. Från och med nu är mina nageltider heliga och orubbliga. Skälet till detta är att de lossnar i nederkant och därmed blir väldigt instabila. Det i sin tur innebär att jag använt upp hundarnas självhäftande bandage och fått konstiga blickar från folk på stan.

Men idag är det slut med plåster. Idag ska jag få mina naglar fixade. Har nog inte längtat så mycket efter något på väldigt länge. Tänk att få torka sig i baken utan problem. 

Inga kommentarer: