onsdag, juli 01, 2015

Systrarna brus och grabbarna grus

Idag ska en av fr Kaos önskningar slå in.

En av hennes bästa kompisar ska sova över.

Men som vanligt när man har med denna familj att göra känner man sig alltid lite lurad. Det kommersen sur smak i munnen. Försöker låta bli att föra över den känslan till fr Kaos men det är svårt.

Jag har svårt nog att ha andra än närmaste familjen nära inpå. Än mindre i ett dygn, med övernattning och allt vad det innebär. Jag vet att det kommer gå bra, ungarn kommer h det kul och jag kommer överleva. Lite tröttare lite grinigare.

För det är just det här med grinigheten och det dåliga tålamodet som ställer till det. Damen som ska sova över är jättego på alla sätt men ... stort MEN ... hon har väldigt svårt att lyssna, sitta still, inte skrika och göra som hon vill. Hon är väldigt plötslig i sina rörelse och trots flertalet tillsägningar in hon inte GÅ förbi hundarna, som hon för övrigt tycker är jätteläskiga, utan att pipa till flaxa med armarna och springa förbi. Vilket självklart gör att båda jyckarna tror att det är dags att jaga liten flicka. Vilket resulterar i mer skrik, flax och annalkande katastrof. Det är den enda ungen som det inte fungerar klockrent med los vovvos, de andra kamraterna går lugnt och stillaförbi och är därmed rätt ointressanta.

Men det brukar gå bra men jag måste hela tiden vara på min vakt så det inte händer något, en väldigt olycklig olyckshändelse.

Men fr Kaos är salig och jag måste försöka ta åt mig av det. Det kommer gå bra.

Vi ska på bio ikväll tänkte vi, Minionerna är i farten. I morn kanske lite bad.

Men vi får inte hämt fr skrikopanik förrän efter klockan tre, det är utflykt på fritids. En ytterligare sak som framkom, dagen innan så klart.

Sen väntar jag på att fadern ska "höras av" och berätta när han tänker sig att fr Kaos ska överlämnas för de tre semesterveckorn? Men det är väl oviktigt.

Vi, Drasuten och undertecknad, drar norröver med husvagn så fort överlämning skett.

Inga kommentarer: