lördag, juli 11, 2015

Semester sommar 2015

Eftersom vi tydligen har kort minne. Köpte Drasuten en ny husvagn i våras. Vi bestämde oss för att tillbringa våra barnfria veckor, tre till antalet (men som av praktiska skäl blivit reducerade till två), i husvagnen. Destination Kiruna. Inlandsvägen på uppvägen och kustvägen på hemvägen. 

Vi ska stanna och titta på saker på vägen så resan upp blir lika mycket målet med resan som Kiruna.

Vi åkte i onsdags och har hunnit med en hel del, bott på olika typer av campingar och kommit på varför vi sålde förra husvagnen. Samt allt som är "fel" med den vi har.

Men jag antar att det är som det ska.

Sala silvergruva, Falu koppargruva, Döda fallen i Avesta (rätt dött faktiskt), Carl Larsson gården i Falun och Njupekärrsfallet i Fulujällets nationalpark. Saker vi sett och besökt under dessa dagar. 

Skulle ljuga om jag sa att min kropp uppskattar att jag gör så "mycket" varje dag och jag landari sängen med en djup suck varje kväll. Drasuten, som den fantastiske man han kan vara tar alla hundpromenader för att jag ska ha en chans att hänga med. Men det är värt det. Trots värk, obrukbar högerhand, trötthet från snigelland och huvudvärk så har jag det härligt.

Vi håller sams trots värk och dåliga matvanor. Vi grälar bara om trafikregler, måste ju erkänna att Drasuten oftast har rätt även om det bär emot. Vi klarar regn och skrikande grannar.

Jag tvingar min kropp, jag får ta smällen sen om det blir en smäll. 

I morn ska vi dra vidare norrut. Men först ett stopptid Zorn gården för att sedan ta en tur ner igen koboltgruva.

Dags att sova. 

Inga kommentarer: