söndag, juli 24, 2016

Sommarlov del två

Det har gått över förväntan bra. Vi har ju haft ett superväder och då går det mycket lättare. 

Vi hittade ett nytt jättehärligt bad, Flatenbadet, där vi tillbringar förmiddagarna. Till och med undertecknad som brukar vara en riktig badkruka har badat. Till och med hoppat från tre meter i hopptornet. Något jag aldrig gjort tidigare. 

Sen hem och då sätter sig barnet framför datorn och spelar ett nytt spel som är sååååå kul. En annan har antingen somnat i hängstolen eller plockat bär. 

Tröttman hänger som en våt yllefilt över mig men så länge jag håller i gång kan jag hålla den stången. Om jag sover på dagen sover jag ännu sämre på natten. Så jag försöker hålla på med något fysiskt tills det är dags att fixa middagen

Den första augusti börjar arbetsträningen. Kanske måste vila lite innan. 

Men först en hel vecka sommarlov. Fr Kaos åker till fadern i morgon och ska vara där i tre veckor. Känns som vanligt både otroligt skönt och fruktansvärt tomt. Som tur är går tiden fort och jag har att göra. 

Massor med bär som bara ber mig plocka dem. Skogen är full med blåbär. Hallonbuskarna levererar och nu är grannarnas (makens exsvärisar) rödavinbärsbuskar redo att plockas. Så vem har tid att arbetsträna. 



Inga kommentarer: