söndag, september 11, 2016

Med sådana vänner behöver man inga fiender ...

... eller vänner i alla fall. 

Fick nyss reda på att en så kallad vän har gått och gift sig. Via det stora fäjset. 

Inser att vi nog inte är vänner trots allt. För en vän som enbart hör av sig när livet suger men övrig tid håller sig borta är ingen vän jag vill ha. 

Kan man göra slut med vänner? Hur gör man? Bara låter bli att höras av så där sporadiskt? Eller måste man tala om det för vederbörande?

Jag låter nog det hela bero. Men som jag känner just nu kommer det sedvanliga födelsedagssamtalet utebli, hon får ett litet grattis på det stora fäjset (om jag känner mig storsint). 

Om du undrar så gratulerade jag paret, på det stora fäjset. 

En del människor alltså. 

1 kommentar:

LupaVarg sa...

Har inga vänner som går och gifter sig utan att tala om det, så det hela känns lite främmande, men jag gissar att en riktig vän inte gör så. Om jag skulle gifta mig skulle du bli utsatt för både det ena och det andra. Flera gånger om dagen och du skulle bli så jäkla trött på mig att jag antagligen skulle bli blockad. Visst är det tur att jag aldrig kommer att gifta mig? ;-P