torsdag, december 11, 2008

Nyårslöfte i förskott

Jag har nu bestämt mig... nästa år ska jag fane mig lära mig äta rätt, vet ju egentligen vad man ska och vad man definitivt inte ska göra men tror någon att det hjälper?! Nä verkligen inte. Jag är som jag sagt tidigare i värsta trotsåldern och vägar göra det jag säger åt mig eftersom det är så gudomligt tråkigt.
 
Men från och med januari 2009 är det således slut med detta lättsinniga leverne. Jag lovar mig själv att hitta en träningsform som jag trivs med och sedan hålla en vettig nivå på träningen (varken tokträna eller inte träna alls gills) och börja lära mig att äta frukost och lunch. man blir inte tjock av att äta frukost och lunch plus middag. Tvärtom. Det är när man hoppar över dessa mål och bara satsar på mellanmålen (för att hålla andan och energin igång) som man går upp i vikt.
 
Pingvinstänger och negerbollar må vara hur goda som helst, det är inte bra lunch. Har faktiskt redan börjat med att laga mat till mig och dotra på vardagarna, förut var det den gyllene måsen som gällde fem dagar av 7 men nu får vi äta max 2 gånger på donken. Hon är helt med på noterna (indoktrinerad som hon är av sin fader) och vill ha köttbullar och makaroner varje dag istället. Jag äter något annat men vi äter lagad mat. Helgerna har vi alltid ätit lagad mat (kalkon och lax) och hon kan fråga efter bomshackalax även till vardags men jag känner att det är lite att ta i om inte fisken redan finns i kylen/frysen. Vi ska inte komma hem kl halv fem och gå och handla det första vi gör. Humöret är tillräckligt i botten för att det ska fungera.
 
Ungen gillar dessutom blomkål så det blir lite snacks medan undertecknad står och brassar köttbullar så hon håller humöret på topp. Morötter och blomkål gör susen för blodsockerdippar innan middagen så vi får se hur länge vi kan köra på det.
 
Men som sagt de största förändringarna måste ske inom mig. Man blir inte tjock av mat! Detta är något som det svartögda monstret som bor i mig försöker intala mig och tyvärr lyckas monstret allt som oftast. Stressen på jobbet och i mitt privata liv gör ju inte saken mycket bättre och jag ska ta itu med sånt. Jobbet måste vi antingen förlika oss med eller förändra. Men just nu tar jag tag i boendesituationen och mathållningen. Kan inte göra allt även om jag gärna vill, och det är ju det som gör att jag allt som oftast inte får något över huvud taget gjort.
 
Starta eget kanske... hm får fundera på det... men som sagt inte allt på samma gång.
Skaffa hund igen... oj så jag längtar efter en vovve
Få tillbaka formen... måste börja träna mår bättre då (med hund kommer jag ut igen hej två flugor på smällen)
Nytt jobb... jo just nu är kanske inte bästa tiden men det kan ju också vara så att det just nu är min möjlighet att få visa hur jävla bra jag är trots barn och ensamstående (usch så nedslående det ser ut)
 
Operation makeover version 2 inleds härmed.

 

"Samvete och feghet är samma sak. Samvetet är firmamärket."

Oscar Wilde



Sök efter kärleken!
Hitta din tvillingsjäl på Yahoo! Dejting: http://se.meetic.yahoo.net

Inga kommentarer: