måndag, december 12, 2011

inte för den klene

Har precis varit och röntgat nacken. Magnetröntgen så klart. Hade lite ångest innan men tänkte att det nog inte är så farligt.

Trodde jag ja.

Fick panikångest så fort han rullade in mig. För dum som jag är tittade jag upp i det smutsgula innandömet. Och badabang så slängde sig klausrofobin över mig.

Men tack vara en tålmodigt röntgengubbe, lugna favoriter och stängda ögon lyckades jag ta mig igenom fotograferingen.

Nu vänta några dagar, typ en vecka på att få svaret. Först tar det 2-3 dar för röntgengubben att skriva till läkaren. Sen ska läkaren skriva brev och posta. Sen är beror de på posten när jag nås av besked. I den bästa av världar skulle min husläkare ringa och meddela resultatet. Men jag tror inte jag tillhör hans favoritpatient så jag får nog vackert vänta.

(uppdatering 12/1-12 läkaren ringde mig faktisk för att meddela att ett litet diskbråck fanns C5-C6 men han tillade att det inte hade något med min smärta att göra)
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer: