fredag, juli 26, 2013

Många skyltar är det

Idag tittade vi på ett nytt hus, som dessutom var granne med villa-ville-kullahuset. Här hade de dock kostat påstig att modernisera. Inget för oss. Dessutom låg huset precis granne med en stor bondgård med massor med kor. Kan säga att det verkligen luktade land.

Det är inte bara på södra ön som till-salu-skyltarna duggar tätt. Även resten av Öijn är till salu. Det står en skylt i var och varannan buske.

Imorn ska vi titta på lite annorlunda hus, jämfört med de tidigare. Vi har redan tittat förbi området och jag tror inte heller det här kommer få det att kittla någonstans.

Ärligt vet jag inte riktigt vad jag vill ha. Det måste kännas rätt helt enkelt. Ha potential, vara charmigt utan att för den skull vara rivningsfärdigt och det får inte vara för mycket modernt eller gammalt.  Alltså helt omöjligt att hitta.

Har dessutom börjat rannsaka skälet till varför jag så desperat vill hitta min fristad. Ska nog vänta både en och annan sekund innan jag fattar några beslut.

Jag vill ha ett landställe och helst ska det ligga på Öijn. Men jag ska nog ordna upp en hel del andra saker först. Och då pratar jag inte pengar utan mitt liv i stort. Jag kan inte packa och dra vidare bara för att det är stökigt och jobbigt på en plats. Jag kommer i kapp iallafall fall.

Ska njuta av sista dagen på ön, utan några andra tankar. Bara vara i nuet. Få se hur bra det går, är ju inte direkt känd för att kunna stanna kvar i tankarna.

Inga kommentarer: