tisdag, februari 04, 2014

Så där ja

Så var man med praktikplats. Det var egentligen inte en intervju utan mer en informationsträff för oss tre som blivit utplockade. 

Tjänsten jag sökte var som kundmottagare i deras serviceceter. Men tack vare min väldigt intressanta cv fick jag en helt annan plats. Så undertecknad ska vara utvecklingsavdelningen och avdelningen där man arbetar med långtidsarbetslösa behjälplig. Jag börjar på måndag som kommer. 

Ser fram emot det med blandade känslor. 

Men det verkar vara väldigt trevliga, jag får en egen telefon, egen dator och en egen plats. De andra fick inga sådana förmåner. 

Men det ska bli kul att få komma ut på en arbetsplats med trevliga människor. Och jag kom aldrig i det läget att jag måste ljuga eller undanhålla något. De är helt införstådda med att jag behöver arbeta i lugn och ro på mina premisser. Därför blir det tre och en halv timme varannan dag. 

Nu skjutsa maken att hämta hans femtiopresent till sig själv. En ny begagnad brumbrum, som heter Uzman.