lördag, mars 15, 2014

Där gick proppen

Igår när jag kom till min praktikplats möttes jag av min handledare med orden "vi måste prata".

Aldrig bra men i det här fallet är det dubbelt.

Hon hade fått den stora äran att meddela mig att cheferna i samråd med min handläggare på AF beslutat att min praktik inte skulle förlängas eftersom jag mådde så dåligt av den. Kors i taket.

Det känns åt helvete tt min kropp inte ens fixar att göra ingenting med människor runt omkring mig. Men det känns fantastiskt att jag slipper ta beslutet själv eftersom ingen kan komma och säga att jag inte försökt och bara gett upp. Nu var det människor som håller på med sånt här hela tiden som drog i handbromsen.

Så det innebär att jag ska göra mina två timmar om dagen två dagar i veckan en vecka till. Sen går min sjukskrivning ut och jag blir arbetslös igen och ska in i ALI (arbetslivsintrodiktionen) och meningen var ju att jag skulle fortsätta min arbetsträning men nu blir det inte så. Min ny handläggare på AF och jag får därför hitta på nya roliga saker för mig att prova. Kan ju bara hoppas att hen vet vad hen håller på med och faktiskt agerar. Sen efter tre månader kan jag ansöka om ny sjukskrivning.

På onsdag ska jag träffa dr barsk och då ska jag be honom om en massa remisser, så inte FK kan komma och säga att alla medicinska stenar är vända. 

Kör så det ryker. Fast inte idag. Vaknade med en kropp som passerat hundra eller blivit överkörd av ett godståg. Började blöda näsblod så fort jag reste mig. Fick gå dubbelvikt då ländryggen värkte utan vara h-e och med ben som viker sig. Nu med alla mediciner jag har känner jag mig mjuk och osammanhängande men värken har lagt sig. Tjoho.

Nu lite Wii med fr kaos, sagan om ringen legostyle.

1 kommentar:

LupaVarg sa...

Älsklingen, du får ta det försiktigt med kroppen och hålla huvudet kallt. Vi hoppas på att de bestämmande kanske också äntligen fattar läget. *puss*