fredag, maj 09, 2014

Uppåt

Efter helgens störtdykning försöker jag nu ta mig upp till en dräglig nivå igen.

 Tyvärr jävlas jag med mig själv och har missat att mina långtidsverkande morfintabletter tagit slut och därför fick undertecknad bita i det sura äpplet och ta citodon istället. Men jag vågar inte äta så många tabletter jag egentligen behöver eftersom det är för många och det var det som gjorde att jag fick gå över till morfin.

Ibörjan tänkte jag sluta med morfinet nu när jag ändå har abstinens och utsättningssymptom som gör livet sugit värre.  På botten kan ingen höra dig gråta!

Men efter samtal med min psykosomatiska sjukgymnast, som visserligen förespråkar morfinfritt, förstår jag bättre vad som händer. Det är inte som jag trott, att morfinet stökar och min kropp protesterar mot intaget. Tvärtom! Kroppen protesterar för den får för lite!?! Just de, för lite morfin. Då får jag svåra utsättningssymptom och abstinens, vilket gör att i mitt fall hamnar jag på golvet i badrummet med smärtor från det där väldigt varma stället. Rannsakar jag mig själv inser jag att det är min oförmåga att hålla strikt mjölkfrikost som ställer till det. Är ju mjölkproteinallergiker och magen pajar när jag får i mig mjölkprodukter. Eftersom undertecknad ibland struntar i konsekvenserna, det går ju över efter någon timme, så händer det titt som tätt att jag äter något med mjölk/grädde och tar skiten som kommer. Dét som händer är då att jag ser till att morfinbalansen raseras och då kommer abstinensen som ett brev på posten.

Som sagt, dumt huvud får kroppen lida för. I mitt fall får den lida rejält på grund av att jag helt enkelt inte sett helheten. Det är ju så gott med gräddsås, filmjölk och gräddfil till tacosarna. Tyvärr finns det inte många av de alternativa soja-, och havre produkterna somfaktiskt smakar gott. Är ju van med det andra. Men nu är det slut! Jag måste skärpa mig. Det finns produkter som jag kan använda och faktiskt gillar, tyvärr är de jefligt dyra men men det får jag ta.

Dessutom har jag bestämt mig för att fortsätta med morfinet, har för mycket smärtor i kroppen nu när jag sänkt dosen. Visserligen bra att veta, smärtan finns kvar. Morfinet hjälper. Tyvärr och jippie på en gång.

Inga kommentarer: