fredag, augusti 08, 2014

En helt vanlig fredagsmorgon

Det stora fäjset är liksom en stående punkt på morgonagendan. Samtidigt som jag inombords dör lite för varje puttinuttig status eller träningsresultat kan jag linte hålla mig borta.

Ibland lägger jag till och med ut saker själv och blir lika idiotiskt glad när liksen trillar in. Men vissa saker får mig att vilja slå något hårt i huvudet på någon mer än andra. Drasuten har en bekant. Han är i grunden en väldigt trevlig och snäll person men man tröttnar på hans sällskap efter cirka fem minuter.

Han pratar nämligen bara om sig själv. Hela tiden. Ingen, inte ens hans fru (hur hon står ut är ett mysterium) får komma till tals. Han har sett, gjort och upplevt allt. Eller så har han åtminstone en kompis som har. Det kan man leva med eftersom vi inte behöver träffa honom hela tiden. Däremot finns han på fäjset. Han gillar att kommentera saker man lägger ut. Han tror han är rolig och lite underfundig så där. Men han är mest förvirrande och idiotisk. 

Det som blir problem är att jag inte kan gilla hans kommentarer, än mindre kommentera dem. Men jag vill gärna uppmärksamma och "tacka" den som tagit sig tid att gilla min status/bild men i hans fall går det inte. Jag blir bara trött av hans kommentarer och vill helst ta bort dem. Men istället får jag dåligt samvete och känner mig elak. Önskar att jag vore lite mer som han, till synes helt okänslig för vad andra må tycka. Jobbar på det.

Annars så är det som vanligt, Drasuten har sålt ännu en bil (som han köpte i just det syftet så klart). 

Inga kommentarer: