fredag, augusti 08, 2014

Hur man förstör en fredagskväll

Temat fortsätter. Idag är det rikspucko nummer ett som är i gång. 

Det är på intet sätt oväntat men likförbannat väldigt irriterande.

Det är dags för avlämning av fr kaos och det har väl aldrig gått smärtfritt.

Innan sommaren krävde han att vi skulle återgå till det avtal vi har rörande hämtning och lämning. Vi från vår sida välkomnade detta på ett sätt men undrade i våra stilla sinnen hur det skulle fungera för strulpellen. Det fungerade inte alls. Redan första gången efter detta strulade han till det och det fick till följ att han nu strulat till det ännu mer eftersom det påverkar även avlämningen.

Vid lunch ringde han men jag hörde inte signalen så han skickade ett sms, där jan frågade vilken tid vi kommer och hämtar på söndag. I mitt svar hänvisade jag till avtalet och då gäller avlämning i stan klockan fem på eftermiddagen. Det tog någon timme innan han såg meddelandet men då kom reaktionen. Han ringde, smsade och ringde igen. Han undrade hur jag tänkte. När jag förklarade så brast det helt och nu kom otidigheterna. Jag var ett pucko och sedan en jävla förbannad f**a. Jag la på när han började spåra ur och skickade ett nytt sms där jag återigen förklarade läget.

Jag har fortfarande inte hört något. Men jag vet att hans fredagkväll blev lätt påverkad.

Sen får vi se, han pratade om att han skulle bort på söndag, och därför kunde han inte. Ovanligt. Så där står vi nu. 


Inga kommentarer: