tisdag, september 16, 2008

Trotsåldern

Jag är i trotsåldern.

Jag vägrar kategoriskt att göra något som jag säger åt mig.

Det går inte att resonera med mig och om jag inte får som jag vill tjurar jag på rummet och pratar inte med mig på jättelänge.

På pinjävulskap gör jag just det jag lovat mig själv att jag inte ska göra. Bara för att...!

Att hanskas med en förvuxen tonåring med 37årtrots är inte en barnlek

"Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen."
Jevgenij Jevtusjenko

2 kommentarer:

LupaVarg sa...

Wow! Vad är det du gör som du säger att du absolut inte får göra? *nyriken*

Undertecknad sa...

haha... massor... äter för mycket godis, tränar inte och latar mig i största allmänhet, städar inte när jag borde och det är bara av ren fåfänga som jag inte låter bli att borsta tänderna... men det är fan nästan så att jag gör det... bara för att ;-)