söndag, mars 22, 2009

Spänningen är olidlig

vad ska man säga.... livet är ju lustigt nästan jämt och om det inte vore för att det är så jäkla deprimerande så skulle jag fan gett upp för länge sen och satt mig i ett hörn och gråtit. Nu är det bara att försöka se något lustigt med det hela och sedan "bita ihop" och gå vidare.

Helgen är nu avklarad. tre kalas har klarats av, ett med bravur, ett med ett något snöpligt slut och ett med beröm godkänt.

Första kalaset var för fr kaos dagiskompisar. Det hölls på ett lokalt lekland och efter två svettiga timmar med lek, korv, glass och en och annan syrlig kommentar mellan mig och fadern så kunde undertecknad konstatera att det var lyckat kalas. Barnen gick därifrån med tindrande ögon, svettiga nackar och godis i munnen. Föräldrarna var glatt överraskade och såg nöjda ut.

Andra kalaset var för att fira väninnans födelsedag (i veckan som gick) och vi har laddat för detta i flera månader. Nu jävlar skulle vi ut och dansa natten lång. Kvällen började med att en samling människor käkade kebab och drack cocacola och slutade med att jag låg på golvet med magont snackandes i mobil med trulig skåning. Värdinnan aka födelsedagsbarnet sprang mellan toaletten där hon skickligt manövrerade bussen och sängen där hon till sist däckade med kläderna på. Övriga sällskapet hoppade in i "the-designited driver" bilen och hamnade på ett lokalt hak där de bor. Enades om att vi måste göra om detta någon helg framöver.

Tredje kalaset var för att fira att fröken kaos blir 4 år. Kalaset hölls hos fadern och som inbjuden kändes det konstigt att sitta i sitt forna hem och vara gäst. Men det gick över för väntan bra. Trots dagen-efter-natten-före-trötthet så tog jag mig igenom de två timmarna genom att umgås med dotra. Hon ville leka med mig i sitt rum aka även faderns och xambons sovrum. Till slut satt undertecknad, fr kaos, stora bonusdottern, fd svägerskan med två barn och storkusinen iklädd cool mössa och lekte med olika saker. Vi hade bland annat picknick och lillkusinen O gick in för det hela med liv och lust. Han sörplade låtsaskaffe ur muggarna med sådan iver att saliven stänkte och åt påhitte-mat så det riktigt hördes.

Fick ju på grund av nattens begivenheter lov att strunta i bilen och fick skjuts av skåningen till kalaset och sedan tyckte min far att det var dags för honom att se sin dotters lägenhet, har ju bara bott här i 1½ år så han och sambon skjutsade mig hem.

Nu är jag färdig och efter att ha somnat i telefonen när väninnan pratade, startat twitter och ätit godis så är det nog dags att gå och lägga sig.

"En mask avslöjar mer än ett ansikte."
Oscar Wilde

Inga kommentarer: