torsdag, april 30, 2009

Inget är som väntans tider

Nu är det helg och på ett sätt är det otroligt skönt, dock känns det lite tomt eftersom jag varken har barn eller party inplanerat. Däremot bio och dejt så när jag tänker efter på saken ska jag absolut inte klaga. Tvärtom! Var länge sen jag var på bio med biovännen och det ska bli kul som katten.

Mest ångest hade jag faktiskt över dagen eller ska jag säga kvällen. Valborgsmässoafton. Låter högtidligt som fan. Men om jag inte orkar vara trevlig och stirra på en eld utan hamnar framför datorn eller i soffan med godispåsen på en armslängds avstånd är det något fel med det? Kanske inte smäller så högt på måndag när man ska redogöra för helgens bravader men, är inte det en av fördelarna med att nästan fylla 40!!? man behöver inte bräcka varandra, fast å andra sidan verkar livet mest gå ut på att kika över staketet på vad grannen har eller inte har. Så trött!

Trött blir jag också på företaget jag jobbar på, idag var sista dagen i veckan och jag har fortfarande inte fått varken besked om hur de beslutar eller besked om när jag kan vänta mig att de kommer tillbaka till mig. Nåja som fackrepresentanten säger "inga nyheter är goda nyheter och ju längre det dröjer desto bättre för dig". har inte bett henne utveckla den tankegången, men ärligt kan jag inte förstå hur ett dröjsmål kan vara positivt för mig. Vi vet ju alla att företaget vill bli av med mig, så frågan är väl mer HUR än om?!!

Jaja, nästa vecka är kort vecka för mig också eftersom jag är ledig med fr kaos på torsdagen och sedan sticker jag iväg till varmare breddgrader på fredagen och tänker inte återkomma till denna kalla plats (bildligt) på en vecka.
"Han har inga känslor,det är hemligheten med hans framgång. Han tror också att andra människor inte har känslor,det är hemligheten med det fiasko som väntar honom i framtiden.
Oscar Wilde

Inga kommentarer: