måndag, september 21, 2009

Rött suger

HA HA... hon skrattar åt mig på väg till banken.

Jag pratar om Röda häxan. Jag var ju dum nog att säg hej innan jag kommit över ån. Det ser inte bättre ut än att skrotet och hormonerna fortfarande leker herre-på-täppan vilket resulterar i att jag nu har gått från pms-träsket till blodiga öknen.

Har att se fram emot en två veckor med varannan dags blödningar. I lördagas trodde jag verkligen att hon var här. Men ju längre dagen gick ju mindre blödningar för att på söndagen helt upphöra. Fram till natten då det satte i gång igen.

Har varit med om det här förut, fast inte riktigt så här uttraget, det innebär 4 veckor pms 2 veckor velande hit och dit för att sedan tokblöda 1-2 veckor. Har jag tur får jag en oblodig vecka innan nästa cykel.

Hurra vad jag älskar min nästa o-sak som jag inte skrev om förut, nämligen PCOS något jag levt med sen tidiga tonåren.

Men det suger likförbannat, även om jag i det här fallet har stirrat demonen i vitögat sedan jag var runt 20 och fick diagnosen (för ja den här har jag faktiskt fått diagnostiserad, och min gynekolog brukar titta in till mina äggblåsor när jag är på besök och de ligger där så fint, uppradade i äggstockarna)

"De gamla historikerna gav oss nöjsam fiktion i form av fakta.
De moderna romanförfattarna presenterar tråkiga fakta förklädda till fiktion."
Oscar Wilde

Inga kommentarer: