söndag, oktober 25, 2009

Happy ending - NOOOOOT

Hon bet mig!

Fr kaos.

Ungjäveln bet mig i armen när jag sa att vi måste gå hem.

Kan meddela att undertecknad fick frispel och det var något överjordiskt som hindrade mig från att ta ungen i nackskinnet och hiva ut henne genom fönstret.

hon och hennes kompis lekte och jag roade dem med att skrämmas. De skrattade så de kiknade. övriga föräldrar log och deras barn tittade avundsjukt på oss där vi fjantade runt på småbarnsavdelningen där fr kaos och kompis gjort en koja.

Hon var uppspelt och när jag sa att vi måste gå hem flög hon på mig, drog mig i armen och bet. Tror hon bara hade för avsikt att bita i tröjan men på något sätt fick hon tag i lite skinn också.

Jag svor, inte över något som jag håller kär utan som den oborstade borstbindare jag är.

Nu förbyttes de tidigare glada minerna på föräldrarna runt omkring, jag kunde riktigt känna deras upprördhet. Jag svor! Undertecknad hade den dåliga smaken att inför deras sköra barn svära och bli arg.

Jag vet att jag kanske inte är världens mest stabila person just nu, men svära kommer jag alltid göra. Speciellt när jag blir förbannad. Bli förbannad är något annat jag alltid kommer bli. Likväl som jag kan springa runt och leka haj och busa, skratta åt kiss-å-bajs-skämt så kommer jag bli fly förbannad när situationen påkallar det. Ett bett i armen är ett sådant.

Även om jag förstår att hon inte menade så illa, så anser jag det vara SÅ illa att hon över huvud taget får för sig att bita.

Ett litet barn frågade sin mormor/farmor varför fr kaos grät. hörde kärringjäveln svara att "det är för att hon blev rädd, och jag förstår henne". Hon har ingen aning om vad rädd innebär.

Fr kaos är en dramaqueen och om man ger henne en tillsägelse börjar hon hulka och yla som världens alla orättvisor drabbat just henne, här och nu. Att det var jag som fått ont i armen är ovidkommande, hon blir generad, rädd och lite förlägen och då är det enda hon kan göra börja gråta. Hon har alltid gjort så och det spelar ingen roll vem hon gjort fel mot eller vad tillrättavisningen rör. hon börjar tjuta vilket som.

Vi åkte hem och jag svor ännu mer i bilen. Lika mycket av chocken att bli biten som av irritation över att hon bölar för att man säger till henne.

"Moral är alltid den sista tillflykten för människor som inte förstår sig på skönheten."
Oscar Wilde

Inga kommentarer: