torsdag, oktober 15, 2009

Små grytor har också öron

Fadern är återigen utan arbete och eftersom det är bråk med fd arbetsgivaren så har han hittat på ett litet smeknamn. Eftersom det är ett finskägt företag blev det självklart "mumintrollen".

Jag kan inte tänka mig att han sitter och diskuterar sin arbetssituation med en 4åring och likförbenat har hon snappat upp både det ena och det andra. På väg till dagis åker vi förbi det ställe där fadern och familj bor och det genererar kommentarer av varierande art. Den senaste i raden följer nedan.

Fr kaos: pappa jobbar på ett finskt företag
undertecknad: njae det gör han väl inte riktigt. han har jobbat på ett finskt företag
fr kaos. ja just de (med en 4årings självklara känsla av att veta allt och glömma att de sagt fel 2 sec innan)

---tystnad 5 sek---

fk kaos: dem är mumintroll. För de vill inte ge honom pengar.

---tankepaus---

fk kaos: jag tror det är bäst att pappa får ett nytt jobb. så han kan få pengar... å kan köpa saker

bäst att tänka sig för vad man säger när man har dessa små grytor omkring sig


"Varje kvinna blir lik sin mor - det är hennes tragedi. Ingen man blir lik sin mor - det är hans tragedi."
Oscar Wilde

4 kommentarer:

Daniel sa...

Hoppas farsan kirrar jobb!!!!

Undertecknad sa...

ja av många anledningar hoppas jag också det...

skulle nog vilja ha ett jag me :-)

fjortisensmorsa sa...

Man får vara väldigt försiktig med vad man säger! Jobbade extra på dagis och fick höra massor med roliga historier..som INTE föräldrarna visste om att barnen berättade!..kanske lika bra det ;-)
ha en skön söndag!!

Undertecknad sa...

haha jo har varit med om det med bonustjejen. fadern var rätt upprörd eftersom han tyckte jag var för öppenhjärtig med barnen. Men han tänker inte på att de hör även när man inte pratar direkt med dem.

Tur man inte är så lättgenerad...