torsdag, november 05, 2009

Kvällstankar

Den här veckan har varit fulltecknad, morgondagen är den första dagen då inget är inbokat. I en arbetslös persons värld är det extremt påfrestande.

Måndag tisdag var det utbildning och sen i onsdags prakik. Från kl 10 på morgonen till klockan halv två masserade vi kunder. 3 hann jag med sen kom inte sista utan jag och en kollega (söt pojkspoling) fick öva på varandra.

I dag var det möte med vår ekonomiska förvaltare för genomgång av budget, lån och avtal med anställda. Sen hem och andas (dvs förbereda inför styrelsemötet)

Sen åka iväg och hämta upp barnlflickan för introduktion på dagis. Käkade middag på gyllene måsen och sedan hem. Fr Kaos var uppe i varv, inte nog med att nya flickan kom och hämtade på dagis utan hon följde även med hem.

Det var ju som sagt styrelsemöte och mor hade feber och kunde inte rycka in. Som tur var hade jag flaggat för detta tidigare och barnflickan hoppade glad i hågen in.

Fr kaos körde ut mig. Ska du inte gå nu mamma??

Vid kvart i åtta messade flickebarnet och undrade om det var okej att fr Kaos tittade på teve en stund, hon var ledsen över att jag var borta. Tyvärr gick diskussionerna höga så jag hörde inte meddelandet och svarade inte förrän efter 20 min (skäms) men då hade det hela löst sig och fr kaos låg i sin säng.

Hade sagt att mötet inte skulle hålla på längre än till halv nio förhoppningsvis. Men flickebarnet lugnade mig med att hon inte hade bråttom. Tur var väl det, mötet tog inte slut förrän kl kvart i ti0. Fick med mig en av de andra i styrelsen som skulle sitta barnvakt medan jag körde hem flickebarnet men hennes mor skulle hämta upp henne.

Nu har jag dåligt samvete för att jag höll en 17 åring fånge i mitt hem. Å andra sidan blir hon 500 spänn rikare på detta. Notera att jag får 400 kr för mötet så jag går back 100 spänn på detta.

Men det känns ändå skönt att få hjälp de dagar då jag har kursen och inte kan gå tidigare.

Så det är väl ett I-landsproblem antar jag och jag ska sluta gnöla. Det är en lyx och jag njuter, måste bara sluta känna mig skyldig hela tiden.

"Det är charmen i misstagen som skiljer damer från fruntimmer"
Oscar Wilde

Inga kommentarer: