lördag, februari 13, 2010

Tekniskt under - tror inte det

Men vad är det med mig och teknik.

För några kvällar sedan var det dags igen, båda datorerna vägrade samarbeta. Den enda krävde ominstallering (dock utan att radera några filer den här gången) och den andre krävde ström (kanske inte är så dumt att se till att sladden faktiskt sitter i vägguttaget också).

De bilder jag fått återskapade från den ominstallerade hårddisken visade sig vara ett totalt värdelöst försök. Jag trodde i min enfald att de bilder jag faktiskt kan se som ikoner även går att se när jag klickar upp dem, men så är icke fallet vilket innbär att av de kort som jag trodde mig kunna se var det inte ens hälften som var hela. Detta betalade jag 2000 för och det är jävligt men värst är ändå besvikelsen över att inse att bilderna på kaos fortfarande är och förblir borta.

Sen upptäckte jag häromdagen att eftersom jag bytt mobiloperatör har även länken mellan min mobil och min blogg försvunnit. Det går alltså inte att mobilblogga utan att göra en omställning. Sagt och gjort i dag skulle jag prova... Det som var så lätt förra gången verkar fane mig inte funka den här gången. Mutter mutter säger jag.

Kanske ska jag flytta ut på landet, avsäga mig all tekniska nymodigheter och enbart leva av det marken kan ge mig tillsammans med mina hundar och katter (nä förresten inga katter eftersom kaos är allergisk) så då får det väl bli jag mina hundar och råttor/möss.

Önskar ibland att jag vore liiiiite mer tekniskt intresserad. Underlättar när man gillar det tekniken kan göra åt en.

Inga kommentarer: