torsdag, mars 04, 2010

I väntans tider

Just nu känns det som allt bara är satt på vänt...

Jag har inte hittat lägenheten med stort HEM. Därför tittar jag i timmar på hemnet och jämför, kollar badrum, kök och framför allt vad jag måste betala per månad för att få bo där. Sedan försöker jag jämföra det med trivselfaktorn och se vad som är mest värt. Än har jag inte hittat stället där trivselfaktorn och betalningsfaktorn balanserar.

Sen sitter jag och väntar på att få resultatet av de intervjuer jag var på förra veckan. Blev kallad till två på samma ställe och nu väntar jag på besked om jag ska få komma på ett tredje. Just nu känner jag mig inte så positiv. Antar att jag hade hört av dem i dag om det varit positivt, har lärt mig att negativa besked oftast sparas till fredagar med att levereras. Någon psykologisk grej misstänker jag.

På intervjun kändes det bra och jobbet verkar roligt men ja när har jag fått något jag vill ha. Funderar och kommer på att det faktiskt har hänt, men då inte riktigt som jag tänkt mig.

Dessutom väntar jag på att få betyget från mitt förra jobb. De har efter 6 månader fortfarande inte lyckats skriva ett sådant, antingen vet de inte vad de ska skriva eller så är det något annat som strular. Har satt fucket på att fixa fram det.

Dessutom är fr kaos sjuk och det innebär att vi klättrar på väggarna här hemma och jag bara väntar på att hon ska somna så jag får andas. Fan att det ska vara så jävla mycket just nu. Är inte en bra mamma för fem öre.
"Bara tråkiga människor briljerar på morgonen"
Oscar Wilde

Inga kommentarer: