fredag, april 16, 2010

Bra där


Är fortfarande lite svagt trött efter utfärden häromdagen. I dag har jag dock inte somnat men däremot varit lite seg. Skulle möta en mattläggare i lägenheten på eftermiddagen, bestämde mig för att hämta Fr Kaos innan så det inte skulle bli så sent och för att hon ska få vara med i lägenheten.

Så efter att ha motstått frestelsen att gå och lägga mig igen (i sängen) efter att ha lämnat av fr kaos på dagis åkte jag så ut på uppdrag. Eftersom jag var lite orolig att det skulle bli stressat tog jag därför med mig lista på mattor och nycklar till nya lägenheten och la dessa i bilen.

Sen åkte jag iväg och beställde tapeter, köpte kök (ruinerar stackars plånboken men hon säger att än så länge är det ingen fara) och konstatera att jag måste åka hem innan jag hämtar kaos eftersom jag glömt telefonnumret till mattläggaren och vi bestämde aldrig en exakt tid utan skulle höras. Sagt och gjort efter att ha lagt sista finishen på köket åkte jag direkt hem och upptäckte att jag inte ätit eller druckit något på hela dagen så jag slänger i mig en halv rulle center och ett glas juice. Ringer mattläggaren och vi bestämmer att vi ska ses i lägenheten om en 30 minuter.

Åker och hämtar en dammig liten kaos som är lycklig över att få åka till lägenheten. Väl framme lassar av alla tapetrullar, limburkar och rollerset bara för att upptäcka att jag tagit fel nycklar med mig.

Häromdagen gjorde jag om lite bland nycklarna och bytte då ut ett nyckelband, tyvärr exakt likadant som till nya lägenhetens nycklar. Var bara att försöka få tag på mattläggaren och lassa in alla tapetrullar och limburkar igen.

Ringer och talar in ett meddelande, men sen hänger sig mattläggarens telefon så han kan varken ringa upp eller bli uppringd vilket gör att han ringer upp mig och det är tyst i luren eller så ringer jag upp honom och det tutar upptaget. Efter mycket om och men så träffas vi i lägenheten och han ska se om han kan flytta runt lite och kanske kan han hjälpa mig redan den kommande veckan med att få iordning sovrummen. Flyttlasset går nästa lördag kl 8 och det vore skönt om det var klart då.

Målarna har faktiskt också arbetat i dag, kan inte avgöra om de har arbetat speciellt hårt men de har i alla fall lyckats spackla sovrummen och taket i vardagsrummet, så om de gör vad de ska på måndag så kan jag börja tapetsera och måla i slutet av nästa vecka och kanske kanske om jag har tur är sovrummen klara så pass att det går att flytta in möblerna direkt.

Nu dags att falla ihop i soffan och se true blood. Är så trött att jag inte ens orkar spela WoW, då är det illa.

Inga kommentarer: