torsdag, april 22, 2010

Öh


Just nu känns det som jag har lite för mycket i huvudet och lite för mycket som ska göras. Det blir alltså inget gjort. Borde packa men det är så mycket småplock (borde passa på och göra mig av med en hel del nu) att jag blivit sittande framför datorn i stället för att göra det jag borde.
I går sålde jag tvättmaskinen och torktumlaren (la ut annonsen på blocket på tisdagskvällen och den blev såld på onsdag) bra jobbat. Men för att kunna ta bort maskinen behövde vi slå av stömmen och för att komma åt proppskåpet fick jag lov att ta ut en hel del massa kläder. Shit va me kläder en har. Nu ligger dock kläderna i soffan, en rejäl hög påminnelse om att jag borde göra annat än sitta framför datorn och uppdatera fäjset och blogga. Men det är mer hanterliga sysslor så jag sitter här.
Nåja jag är glad att maskinerna är borta så jag slipper fundera på det men hjälp va omständigt det blev, har ju de senaste 8 åren haft maskin tillgänglig hemma och man vänjer sig vid lyx. Innan tvättade jag i gemensam tvättstuga och det är ju inga problem men är man lat så är man. har dock köpt ny maskin till nya lägenheten, en Kenny. Men han kommer senare så jag får lov att boka upp en tid snart framöver.
Tapetserade mitt sovrum så när mattgubben är klar senare i dag så är mitt rum i stort sett klart att flytta in i. Fr Kaos rum kommer jag ta mig an i morgon tror jag.
Sen är det ju det där med packandet, tittade in i fr kaos rum och gick snabbt ut. Herremin skapare vad me grejer ungen har. Småbilar, smålego, småskit och stenar omvartannat i högar. Hon har inte ärvt mitt sinne för ordning utan har sin egen, man lägger saker där det finns plats inte nödvändigtvis på samma ställe som det låg innan vilket får till följd att hon aldrig hittar saker hon vill ha. Försöker få henne att inse det braiga med att lägga tillbaka allt på samma ställe, alla saker som hör ihop på ett ställe och små saker i en låda men hon nickar bara förnumsligt och sen kör hon på som vanligt.
Detta innbär att jag har en hel del små saker att samla ihop. Sängen ska dessutom monteras ner för den kan inte plockas ut i ett stycke, samma gäller soffan som är för stor. Jäs va kul ja ska ha...
Men nu ska jag iväg på intervju, eftersom jag har så lite att göra så klämde jag in en liten intervju i dag, så därför har jag ägnat förmiddagen åt att göra mig representabel... till och med nagellack och mascara.... slår på stort.

Inga kommentarer: