måndag, juli 12, 2010

Kontakt av 110e graden

Semestern är nu inne på sin andra vecka och dagen till ära så struntade vi i stranden, på fk kaos begäran tillbringade vi istället en del timmar i det närbelägna köpcentrumet. Gjorde självklart av med pengar.

Hade eventuellt en lekdejt med väninna med son men vaknade på så urkast humör så jag ställde in, jag är inte rolig för någon och far ut mot fr kaos i tid och otid. Ibland helt oprovocerat men för det mesta för att den lilla vet exakt hur hon ska spinna upp morsan. Inte göra som man blir tillsagd är favoritsysselsättningen, käfta emot en annan och sen har hon även lagt sig till med ett litet hånleende som hon fyrar av när hon ser att brytpunkten är nära.

I morn blir det nog stranden för att svalka oss. Jag kan dock inte bara tillskriva värmen mitt humör utan tror även att det ökända pms-träskmonstret visar sitt otrevliga nylle så här i sommartider.

Har ju nyligen flyttat in i en lägenhet som ska bredbandifieras. I hallen finns uttaget, men ingen kräm flyter ännu genom fibrerna så jag hattar mig fram med mitt mobila bredband som suger müsli i kvadrat. Egentligen skulle kontakten med omvärlden ha kommit igång i juni så när jag flyttade kom jag och kundtjänstkillen på bolaget överens om att skippa att säga upp mitt abonnemang eftersom uppsägningstiden skulle vara ungefär lika länge som det skulle dröja innan nya kom igång.

Men nu blev det inte så och jag betalar en nätt summa pengar varje månad för något jag inte kan uttnyttja, dessutom betalar jag för det mobila bredbandet. Tog tag i saken i kväll när fr kaos somnat (tur att kundtjänst är öppet länge) och efter en liten väntetid så fick jag hjälp.

Det bestämdes att den faktura som låg i väntan på betalning skulle makuleras, herrn gjorde det från sin sida och jag tog bort den från min internetbank. Dessutom skulle han skicka ett mobilt bredband som jag fick ha tills allt kom i gång i slutet av augusti om allt klaffar.

Så lite gladare blev jag allt


Inga kommentarer: