onsdag, oktober 06, 2010

Dagen börjar


Som vanligt är avlämnningsdagen alltid lite jobbigare än vanliga mornar. Den här var inget undantag. Blev på försenad att jag missade det tåg jag borde åka. Det visade sig snart att även sl hade en dålig dag. Tåget var 5 min försenat, men lik förbannat fick jag springa. På tåget sitter en man med någon form av störning. Har haft förmånen att dela tåg med honom förut. Han tog inte detta med förseningen vidare bra. När tåget inte lämnade perrongen började han gapa och skrika. När vi kom iväg blev han lugn men det varade bara tills vi kom fram till nästa station och blev stående även där. Nu eskalerade allt. Mannen blev rosenrasande. Därefter bjöds övriga resenärer på en liten morgonshow. Nu rullar vi igen och showen är över. Allt återgår till det normala. Jag blir nog lite sen till mitt tumrullande arbete... Gråter inte för det.

Inga kommentarer: