torsdag, november 04, 2010

kasta gurka i växthus

*harkel* vad var det jag sa till kär vän som var dålig på att uppdatera?!?! Som sagt, man ska tänka på vad man säger.

Min mobil har trasslat de senaste månaderna och i helgen tappade jag lusten totalt på att inte kunna ladda, prata i headset eller föra över data till datorn för att det är glappkontakt. Jag tömde telefonen och väckte gamla häcken till liv. Lämnade in den "nya" på service och allt detta med påföljd att jag inte längre kan mobilblogga.

Förstår inget över huvud taget eftersom det gick hur bra som helst innan nya telefonen införskaffades men nu helt plötsligt går det inte alls. Så nu måste jag klura hur i allsin dar jag ska få till det igen.

Som tur är har jag lite tid över på dagarna nu när jag jobbar, ja du läste rätt. Sitter fortfarande kvar på stenåldersföretaget där alla jobbar häcken av sig förutom den inhyrda hjälpen som sitter och spelar mahjong... eller rullar tummarna. Men nedräkningen har börjat på allvar, på tisdag är det sista dagen och sedan är jag fri i någon vecka innan jag börjar på nya uppdraget. Ska bli uppriktigt skönt att få komma härifrån.

Se till att hålla tummarna för att det verkligen blir en förändring och jag får något att göra. Även om det är monotont och inte direkt någon mental utmaning så kanske jag har att göra på dagarna och det är bara det jag begär. Är det för mycket begärt kanske?!?!

Helgen är uppbokad med dejten, fredag middag för att fira en månad (är det verkligen något att fira undrar undertecknad?!?!), lördag middag hos dejten för att träffa sönerna och sedan söndag (förutsatt att vi stått ut med varandra övriga dagar) ska undertecknad sova över hos dejten i hans stuga på landet i en annan del av stockholm.

"Det tycks mig ibland att Gud då han skapade människan i någon mån övervärderade sin förmåga."
Oscar Wilde

Inga kommentarer: