måndag, februari 07, 2011

Att ha ändan bak

Vet att jag just nu överreagerar på saker... men ibland undrar jag hur folk tänker. Brukar gå iväg ock prata i telefon när jag ska snacka dels för att kunna prata om vad jag bvill men även för att skona mina kollegor då vi sitter i kontorslandskap. Idag gick jsg emellertid tillbaka till min plats fast jag fortfarande pratade, läs lyssnade, på min mors utläggningar. Kände mig stressad och tänkte vara effektiv. Så dumt av mig! Det tog inte chefen många timmar innan hon sa åt mig att jag måste tänka på mina kollegor och inte prata privatsamtal vid skrivbordet. Nä no shit Sherlock.

Undrar bara hur det kommer sig att man kan få sitta och ropa kors och tvärs över skrivborden istället för att resa sig. Hur det kan komma sig att man har små sammanträden vad sitt skrivbord eller hur det kommer sig att diskussioner om idol, barnkläder eller hudvårdsprodukter vid skrivborden är ok?

Men nu ska jag inte vara sån. Undertecknad är inhyrd och ska vara en snäll flicka.

Hur man än vänder sig har man rumpan bak!
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer: