lördag, februari 12, 2011

dagens fel

Av många olika skäl håller jag mig borta från vågen. Jag har inte ens en våg och ser inget värde i att skaffa en, vet att jag blir besatt och det vill jag undvika. Jag vill försöka fokusera på att må bra istället för att stirra mig blind på siffror.

Jag behöver inte se siffror för att veta om jag gått upp eller ner (in my dreams). Hos Drasuten finns en våg, som varit gömd tidigare men nu ställts fram väl synlig. Jag har unvikit att titta på den. Försökt nonchalera den. Men i morse föll jag till slut till föga och lyssnade på den inre sadistiska röstens lock och pock. Jag ställde mig på vågen och resten är tyvärr inte historia.

Jag kan säga att jag väger mer än jag någonsin vägt ogravid. Rent siffermässigt behöver jag gå ner 20 kg för att komma till normalvikt, vilket också för min snedvridna hjärna är för mycket.

Drasuten försöker vara diplomatisk och säger att för honom är jag den vackraste oavsett jag väger 100 kg, 50 kg eller något däremellan men vad hjälper det.

Känner mig ännu fläskigare nu när jag fått se svart på vitt just hur fläskig jag blivit. Tanken på hur jag ska lyckas gå ner 20 kg gör mig mer deprimerad.
Published with Blogger-droid v1.6.7

2 kommentarer:

LupaVarg sa...

Vem faaaan var det som ställde fram vågen? >:-|

Anonym sa...

drasuten!

han och rövargänget tycker det är jättekul att väga sig.

jag tycker inte det är lika kul, han har sagt att han ska ta gömma den igen.

Men skadan är ju redan skedd om en så säg

tigern från jobbet