tisdag, februari 15, 2011

Nystart

Eftersom undertecknad är emot akla typer av nyårsllften och dylikt är det lite motvilligt som jag härmed kundgör att jag från och med nu ska...

wait for it...

wait for it...

Bryta mitt socker beroende. Kan tyckas vara en nog så enkel uppgift. Men som den sugeraddict jag blivit så är det som att sluta röka eller bli drogfri. Undertecknad har knarkat socker i många många år och det finns många bakomliggande orsaker till det.

Men nu jävlar är det dags. Det är faktiskt inte min ofrivilliga viktkoll som fått mig att ta beslutet utan tanken på min allmänna hälsa. De senaste 7 åren har mina blodsockervärden varit väl höga. Jag har dessutom en massa andra roliga bieffekter som på sikt är förödande för kroppen.

Sen kanske det på sikt även innebär att några av de extrakilon jag bär på försvinner men främst ska jag fokusera på att få en sund kropp.
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer: