torsdag, februari 17, 2011

Så var en era slut

Vet inte ens om jag är speciellt ledsen men det känns lite snopet. Är anställd men har inget uppdrag.

Var hemma i dag för att låta magen ta igen sig efter två intensiva dagar med voltaren superdos som tyvärr fick magen att tacka för sig. På eftermiddagen ringde en av de ansvariga på företaget jag är anställd på och meddelade att uppdragsföretaget har kommit fram till att de inte har råd att ha en inhyrd konsult som tar jobben från de andra när de är så lite att göra.

No shit Sherlock!!!!


Det har jag sagt sen jag började där och det blev väldigt tydliget när jag hela tiden måste påpeka att jag inte hade något att göra. jag stressade de andra och antagligen insåg cheferna att större delen av tiden går åt till andra saker än jobb.

Jag har känt mig särbehandlad och inte på ett positivt sätt. Jag har haft surfförbud, inte fått prata privatsamtal vid mitt skrivbord och har måstat säga till varje gång jag inte haft något att göra. Övriga anställd har fått surfa, prata privatsamtal och kunnat sitta och gjort en massa andra saker än jobbat.

Så jag ska inte säga att jag gråter över att inte få arbeta där längre. Men det känns ändå snopet att vara utan uppdrag.

Nåja, företaget jag är anställd hos är ansvarig för att ge mig ett nytt uppdrag så vi får väl se hur länge jag får gå hemma, och spännande att se hur det blir med lönen.

Inga kommentarer: