lördag, maj 14, 2011

fruktstund inte helt lyckat

Har under den senaste veckan klagat över pirrande och stickande läppar. Ceratkonsumtionen har skjutit iväg mot Montasami-nivåer.

Igår upptäckte jag vad som orsakat det hela.

I min iver att anamma ett nytt hälsosammare liv har jag som tidigare nämnts länsat fruktkorgen varje dag, och till och med köpt egna frukter.

Igår vid min fruktstund åt jag banan och det dröjde inte länge förrän den stickande känslan i läpparna infann sig och den här gången drog de med tungan också.

Så snabbt ut pp nätet, vad skulle man göra utan google, så upptäckte undertecknad att det går att vara allergisk mot banan. Väldigt vanligt med korsallergi med latexallergi. Som jag naturligtvis också är drabbad av.

Vilken otur att jag i fortsättningen slipper äta en av de frukter jag tycker absolut sämst om.

Men hur ska jag kunna leva ett nyttigt och hälsosamt liv om min kropp ska fortsätta reagera på allt som inte innehåller tjockolja, emulgeringsmedel, färgämnen och diverse andra artificiella produkter?

Bara att inse, det är godis som gäller för mig.

Joråsatt bilen går bra...
Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer: