fredag, maj 27, 2011

tid

Är relativt.

Men ibland önskar man att det fanns en funktion som per automatik såg till att alla klockor höll samma fart.

Och en funktion som såg till att SL inte bara höll tidtabellen utan också hade klockor sim överensstämde med resten av världens klockor.

Efter en tjat-och gnatmorgon fick jag iväg fr kaos till dagis. En snabb koll på klockan visade att med en snabb språngmarch skulle jag hinna med det tidigare tåget.

Min klocka på mobilen är synkad, i fas med fr ur. Det kan man inte påstå att SL klockor är.

Kan säga att jag motionerade helt i onödan. En SLminut är och förblir något som vi vanliga döda inte är synkade mot. Fick helt enkelt ta nästa tåg.

När tåget gick!? Enligt SLs klockor 7.45 enligt tidtabell 7.44 och enligt min klocka 7.47.

Vem ska man tro på?
Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer: