måndag, augusti 22, 2011

back in time

Efter en sommar där SL inte varit en del av vardagen är man så tillbaka till den grå vardagen. Där är SL tyvärr en stor del. Första riktiga arbetsdagen för många och vad händer... jo förseningar, korta tåg och mycket människor.

Tack för den.

Dessutom var det en jobbig morgon. Fr kaos är trött efter helgens övningar och sena kvällar. Det gjorde att hon inte vaknade av sig själv, åt sin frukost långsamt och var allmänt snigelaktig. Väl i skolan var det dags att bli totalt handlingsförlamad. Mitt tålamod är allt annat än långt så det blev hur fel som helst.

Inte roligt att se den lilla kämpen stå och gråta utanför klassrummet när man stressar mot tåget. I den bästa av världar hade jag gått tillbaka och tagit tid för att säga hej då. Nu blundar jag mentalt och stressar vidare.

Jag vet att hon snart är sig själv igen, och när jag hämtar i eftermiddag kommer hon haft jättekul. Men nu känner jag mig som den sämsta mamman ever.

Å på detta ett tåg som är försenat och överbefolkat. Kunde haft en bättre start på dagen, på veckan.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer: