tisdag, november 15, 2011

tid att tänka

Sitter i bilkö och har en del tid att fördriva. Så jag funderar på det här med män och smärta.

Det är ju allmänt känt att en sjuk man inte bara är sjuk. Nej han är döende. Detta helt oberoende av vad det är för åkomma han drabbats av. Ingen har någonsin varit så sjuk, haft så ont eller över huvud taget drabbats av denna ovanliga variant, av dödlig karaktär.

Undertecknad har levt med en mage som tyvärr inte tycker om mycket här i världen, vilket innebär att problem med magen är något jag vet, känner till och har erfarenhet av. Men när Drasuten drabbas så är det sista man gör lyssnar på någon som känner till lite om det hela. Nej man springer iväg och köper diarrétabletter. Varför? Självklart är han förstoppad. Att man inte kallar en dag utan Nr2 att bara förstoppad lyssnar man inte på.

Istället stoppar han i sig tabletter, dessutom från båda ändar för att vara på den säkra sidan. Dessa tabletter i sig orsakar kraftigt magsmärtor men det är ovidkommande. Han är ju nästintill döende.

Därför har undertecknad fått vara vaken i natt medan Drasuten stönat, hjälpt och sprungit upp och ner ur sängen.

I morse tvingade jag i honom frukost, sen åkte jag iväg och lämnade kaos. Än vet jag inte om han kommer överleva.

Själv har jag på grund av söndag, smärtan i nacken och karlar ett humör från ett väldigt varmt ställe.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer: