fredag, februari 03, 2012

hur man förstör ett frieri

Undertecknad har en käft som glappar. Ibland önskar jag att jag inte alltid behöver uttrycka vad just jag tycker, just när jag tycker det.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg ska Drasuten och jag gifta oss i sommar. Men det finns en liten hake. Han har inte friat (är lite gammaldags där och vill att det kommer från honom). Har dock ett stort kontrollbehov så det är lite jobbigt att inte veta när var eller hur.

U: "det blir kanske inget bröllop! Du har ju faktisktisk inte friat än" (ett fåfängt och lite patetiskt försök att få lite information och bekräftelse)

D: "jag har en plan så du behöver inte oroa dig!"

U: "oj va spännande... Men...:

D: "som sagt du behöver inte bry dig, jag fixar det här, jag har en plan"

(borde slutat där, tagit ett djupt andetag och bytt samtalsämne, ringt en kompis och gnällt men nej... inte jag inte...)

U: "okej, ja låter väl bra... bara det inte innefattar alla hjärtans dag så är jag nöjd!"

D: "VA! Vad är det för fel på den dagen nu då?" (låter upprörd på riktigt)

U: "jamen det fattar du väl själv... Den 14e februari är ju den dan ALLA utan fantasi friar. Bara för att någon har bestämt att just den dagen ska man tala om för någon vad man känner. Gud va orginellt." (tystnar och börjar inse något)

D: "men vafaan"

U: "menar du allvar!!!??? Du hade planerat något DEN DAGEN!?"

D: "kanske jag hade, men det har ju du förstört!"

U: "men..."

D: "glöm det" (kan inte undgå att höra det lite skadeglada tonfallet)

Joråsatt, det går bra nu...

Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer: