tisdag, februari 21, 2012

piller trillaren

Har nu börjat ta 3 tabletter till kvällen och biverkningarna börjar ge med sig... lite.
Alltså får jag bara abstinensskakningar på morgonen och lite på eftermiddagen, hjärtat slår lite snabbare än vanligt men inga tjurrusningar förrän till kvällen när jag tagit tabletterna. Däremot har jag drabbats av en tröstlöst grinigt humör. Är färdig att döda allt och alla som över huvud taget kommer i min närhet. Om jag hade kort stubin förut är det nu mer som att kasta en tändsticka rakt i tändvätskan.

Smärtan däremot är kvar. Igår kändes det nästan bra, trodde att det kanske hjälpte men sen fick jag lova att skrapa rutorna på bilen och då var vi tillbaka på ruta 1 igen. Att jag sedan visade Drasuten en övning på pilatesbollen där jag "stod på händer" gjorde inte saken bättre.

Som svar på din fråga Lupa angående att mörda kålhuvuden. Dr Slarver har ju sagt att jag ska göra allt. Även om det gör ont. Inget jag gör kan göra situationen värre. Och eftersom han nu anser att jag ska kunna gå tillbaka till arbetet så måste jag ju även kunna göra alla hushållssysslor. Även de som innehåller mord...flåt... att strimla kålhuvuden, skalning av räkor eller diskning. Saker som påverkar min arm negativt. Men som sagt... jag ska kunna göra allt och måste lära mig hantera smärtan. För smärtan är här för att stanna.

Jorsåatt'e de går bra nu...

(coleslawn blev faktiskt lyckad och alla åt bortsett från Fr kaos som bara gillar spenat och sallad, inte kål)

3 kommentarer:

LupaVarg sa...

Kan du inte få dr. Slarver att remittera dig till smärtkliniken? Om han ändå skall sluta kanske han kunde ta tag i saker?

fjortisensmorsa sa...

Hopplöst med smärta som inte ger med sig! Blev också erbjuden Tryptizol men läste igenom biverkningslistan först..och hoppade den.
Hoppas att den GOA värmen i Thailand har riktigt bra effekt på dig (min trista nacke är aldrig så bra som när man är där- tänker att det är combon med värme och chill :)Ha det riktigt superbra på semestern!! (Vart i Thailand ska ni? :)

Undertecknad sa...

Lupa: han har redan dragit så det är ingen vits med det. Men däremot ska min nya doktor ringa mig idag så jag får diskutera pillren med honom. Och sen har jag redan bokat en dejt med honom när jag kommer tillbaka från semestern, då ska jag ta tag i det där med smärtkliniken. Dr slarver ansåg att vi började med det här och Sen skulle jag få remiss till smärtkliniken.

Fjortisensmorsa: Jo jag hoppas också att det blir bättre med lite värme, dock lite tveksam till om jag vill fortsätta äta dessa pulshöjande tabletter. Vi ska till Karon, Phuket. Vi var där förra året och jag älskade den stranden.