måndag, juni 04, 2012

tankens kraft



Nog för att jag har hört att man kan förflytta berg med tanken. Men jag börjar personligen bli jefligt trött på att ständigt och jämt få höra att jag är deprimerad. Att min smärta kommer sig av att jag är i en depression.

Jag och min senaste pyskelog har i princip gått skilda vägar men som det står i alla skvallertidningar, vi är fortfarande vänner och det var ett ömsesidigt beslut. Vi kände väl mer eller mindre att vi växt i från varandra.

I dag hade var det möte med Dr Barsk, FK handläggaren och företaget (min chef och personaldonnan). Ett så kallat avstämningsmöte. Det framkom inte så mycket annat än att företaget inte vet vad de ska göra med mig, att de mer eller mindre hittar på arbetsuppgifter och de inte har någon användning för mig. Tack för den.

Dr Barsk kunde inte annat än konstatera att jag har en smärtbild som är lite mer komplicerad än man kunde önska. Men varför göra det enkelt, inte min stil.

Och undertecknad kunde definitivt inte göra annat än berätta hur överjefligt det är att det blir sämre varje dag.

FK handläggaren kom dock med ett positivt besked, beroende på vad som framkom från mitt möte med Spine Center på eftermiddagen, skulle hon kunna dra igång en utredning. Där skulle jag få träffa psykolog (självklart) smärtläkare, arbetsterapeuter (yay) och på så sätt ta reda på min arbetsförmåga och därefter kan man sätta upp en bättre plan.

Mötet med Spine Center var väl ingen hit direkt.

Sjukgymnasten jag träffade var en skojfrisk kvinna som man omedelbart gillade. Men hennes slutledning var... Det sitter i huvudet. Å där sjönk humöret.

Är så trött på att få min smärta förklarad med att jag är deprimerad. Tro fan att jag är deprimerad när jag har ont hela tiden. Sen att mitt liv sett ut som det gjort de senaste åren är väl inte direkt någon hjälp på traven men det är inte därför jag mår skit.

Hennes rekommendation var att det blir ingen operation... No shit Sherlock. Men däremot tycker hon att jag ska träffa.... håll i er nu... en PSYKOLOG!!!! Really!?!?!?

Joråsatt...

Inte ens bilen går bra, något är trasigt. Men det är väl bara i mitt huvud. Kanske det också kan fixas med lite KBT.

Inga kommentarer: