fredag, december 07, 2012

resultat


Efter en stund kom läkaren och undersökte mig.

Hon konstaterade att problemet inte satt i huvudet, dvs ingen stroke eller annat som de antaligen var oroliga för eftersom jag fick le och hålla på för att de skulle kontrollera om jag var sne i ansiktet.

Hon kunde känna att musklerna på höger sida var otroligt spända medan de på höger sida var normala. Jag fick roliga tabletter och medan hon gick och funderade på vad vi skulle hitta på så somnade jag in gott. Bortsett från att människor gapar och skriker en hel del på en akutavdelning så sov jag otroligt skönt.

Hennes slutsats var att problemen i min nacke behöver utredas mer ordentligt och hon skulle skriva till min husläkare och säga åt honom att sända mig på ytterligare en röntgen av nacken OCH även göra en neurologisk undersökning för att försöka hitta problemet.

Då kanske jag inte behöver slåss så mycket med Dr Barsk, hade nämligen tänkt be honom om att få min nacke mer utredd. Alltid något att vara glad för.

Sen skulle hon skriva ut några av de roliga tabletterna så att jag kan få lite avslappning.

När jag hade tagit de jag fick hos dem märkte jag att värken i nacken, ögat och även armarna blev mycket bättre. Men den ersattes snabbt av fibro-pirret. Som jag saknat lite de senaste veckorna. Men det blir väl för mycket smärta även för min kropp att orka med, sållar lite grann ibland.

På tisdag har jag möte med Dr Barsk så vi får se vad som händer och fötter efter dettta.



Inga kommentarer: